Friday, December 19, 2008

Sechestraţi in oraşe

Săptămâna aceasta am beneficiat de o "excursie" gratuită în sponsorizată de instituţia care mă hrăneşte. Astfel, în interesul serviciului, am părăsit pentru câteva zile oraşul de la poalele Tâmpei şi mi-am îndreptat paşii, în scopuri lucrative bineînţeles, în câteva zone ale ţării: începând cu capitala noastră mult ocolită şi terminând cu zone sălbatice, rar călcate de picior de întreprinzător.
Mi-am adus aminte, astfel, de frumuseţea naturii, pentru că am constatat că uitasem de acest lucru. Prins în grijile vieţii zilnice, în viteza ameţitoare cu care se derulează filmul vieţii noastre, în problemele omului modern (cel puţin aşa i se zice), în puţinele ore libere ale unei zile mă refugiez în sânul familiei şi în libertatea oferită de internet. Oricât ar fi de plăcut, însă, uneori mai avem nevoie şi de frumuseţea sălbatică a naturii. Acest lucru l-a redescoperit pe drumul parcurs prin această ţară minunată, numită România. Dealuri înzăpezite, munţi pustii, copaci îngheţaţi, brazi albi, lipsa omului, a manelistului, pantofarului, paltonarului, lipsa inculturii, ebsenţa nesimţirii, toate acestea m-au făcut pentru câteva momente să uit că suntem în plină criză economico-financiară, că euro a atins 3,95 lei la cursul oficial, că cineva întotdeauna încearcă să-mi ia locul, că uneori trebuie să muncesc cât doi ca să suplinesc şi lenea sau lipsa de pregătire a colegilor...
În week-end plecaţi din oraşe, retrageţi-vă la munte, bucuraţi-vă de liniştea şi pustietatea locurilor şi de apropierea naturii. Şi mai presus de toate, ocrotiţi natura, pentru că numai ea ne-a mai rămas de preţ în ţara asta!

No comments:

Post a Comment